تولد فرزند اول نباید بیش از ۲ سال پس از ازدواج به تاخیر بیفتد

۱۰ بازديد

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت:

تولد فرزند اول نباید بیش از ۲ سال پس از ازدواج به تاخیر بیفتد

 

برگزاری مراسم تولد 

نصر: سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تولد فرزند اول نباید بیش از دو سال پس از ازدواج به تاخیر بیفتد و اگر مشکل ناباروری وجود داشت با تشخیص به موقع درمان موثرتر انجام شود.

به گزارش نصر، صابر جباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: در یک سال اخیر میزان موالید ۳.۷ درصد در کشور کاهش داشته است و ضرورت دارد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خوبی اجرا و فرهنگ‌سازی شود تا از چاله جمعیتی و سالمندی عبور کنیم.

 

تدوین راهنمای مادران بعد از اطلاع از بارداری

جباری از تدوین راهنمای مادران بلافاصله بعد از اطلاع از بارداری در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این راهنما به همت مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت تدوین شده و با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی به مرحله اجرا رسیده است.

وی تصریح کرد: راهنمای مادران بعد از اطلاع از بارداری با هدف حفظ و مراقبت از سلامت جنین، آماده توزیع در همه مراکز تشخیصی و بهداشتی‌درمانی دولتی و غیر دولتی است و به‌صورت رایگان در اختیار مادران باردار قرار می‌گیرد.

 

پوشش بیمه پایه و تکمیلی برای هزینه آزمایش‌های بارداری

جباری اظهار داشت: بر اساس مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هزینه آزمایش‌های تصویربرداری مربوط به مادر و جنین تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی قرار دارد و از این جهت قانونگذار دغدغه هزینه‌های تشخیصی و درمانی برای همه مردم به ویژه برای خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت را به خوبی دیده است.

وی تصریح کرد: تسهیل ازدواج موفق و پایدار، باروری سالم و ترویج زایمان طبیعی، تشخیص زودهنگام ناباروری و درمان به موقع و مراقبت، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره از جمله برنامه‌های مهم اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افزایش جمعیت است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.